Vilkår og kjøpsbetingelser

Priser

For produkter som inngår i ulike kampanjer så gjelder prisene i aktuell kampanjeperiode.

Prisene er i norske kroner og inkluderer MVA (for tiden 25%).

Vi reserverer oss for prisfeil og prisendringer grunnet endret MVA, unormalt store forandringer i valutaen eller innkjøpsprisene..

Alle priser er inkludert merverdiavgift.

Betaling

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen.

Hvis du bruker betalingskort, Klarna-faktura eller direktebank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna innen 24 timer etter gjennomført kjøp, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 mandag -fredag mellom 08.00-17.00.

Bedrift

Vi tilbyr også faktura som betalingsmetode for våre bedriftskunder. Dette kan gjøres i handlekurven ved valg av bedrift som betalingsmåte.

Transportmåter

All frakt utføres av Bring.

Til utleveringssted: Postpakke

Leveringen skjer til ditt valgte utleveringssted som er tilknyttet din anførte adresse.

Normalt leveres din pakke til ditt utleveringssted innen 2–4 arbeidsdager.                                                  

Under høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang.

Dersom ingen er hjemme ved levering, leveres pakken til nærmeste postkontor og man mottar hentelapp i posten.

Bedriftspakke: Bedriftspakke «dør-til-dør»

Levering skjer med Bring Parcels og normal leveringstid er 4–7 arbeidsdager.

NB. Til visse områder er leveringstiden lenger, sjekk Brings nettsider for mer informasjon (www.bring.no).

Tenk på å registrere din bestilling slik at Bring oppfatter deg som en bedrift. Mottakeren må ha et firmanavn og leveringsadressen må være en gateadresse. Bedriftspakker leveres ikke til postbokser eller til privatpersoner(s) adresser. Pallelast leveres på gateplan på kai eller lasterampe.

Ikke mottatt levering eller u-utløst pakke

Ved ikke mottatt levering eller u-utløst pakke returneres din pakke til Godfot Scandinavia AS som forbeholder seg retten til å belaste kostnaden for en slik retur.

Angrerett og åpent kjøp

Ved spørsmål om angrerett, bes du kontakte vårt kundesenter per e-post til post@godfot.no eller på telefon 91803908.

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene.. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi selger beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut.

Undersøkelse av varen og returen

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Det kan bli nødvendig å åpne deler av innpakningen for å undersøke varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varer i en butikk.
Dersom din bruk og undersøkelsen av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensasjon til oss for at varen har mistet verdi. Du mister imidlertid ikke angreretten selv om du har gått utover undersøkelsesretten, eller begynt å bruke varen på vanlig måte så lenge du angrer innen angrefristen.
Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Send gjerne varen i originalforpakning godt emballert. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur.
Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss.
Husk å legge ved kjøpsbevis eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi også navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling.

Send returen til:

Godfot Scandinavia AS
Nesbruveien 75

1394 Nesbru

Dersom varen returneres som følge av en berettiget reklamasjon så dekker vi dine fraktkostnader. Kontakt oss ved reklamasjoner og vi sender deg en ferdig frankert pakkelapp.
Dersom varen veier mer enn 35 kg eller overstiger andre av Postens maksimumsmål, så ta kontakt med vårt kundesenter for nærmere instruksjoner.

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta penger igjen i forbindelse med en retur, så skjer dette utelukkende til bankkonto. Vær derfor nøye med å oppgi korrekt kontonummer, samt navn og adresse. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og verifisert din retur..

Reklamasjon og garanti

Garantiene som oppgis i vår nettbutikk gjelder kun i Norge.

Dersom ikke annet angis har du alltid 2 års garanti på produkter du kjøper av oss. Garantien omfatter material- og fabrikasjonsfeil.